Waarom het onderscheid tussen sanering en een microbiële controleoplossing belangrijk is voor uw cannabisbedrijf

Naarmate de cannabismarkt zich blijft ontwikkelen en volwassen wordt, geldt dat ook voor benaderingen van cannabisoperaties. Bijvoorbeeld, als het gaat om naleving van regelgeving voor schimmels en andere pathogenen, is een huidige, populaire strategie onder cannabiskwekers om het erop te wagen en onbehandeld product naar het lab te sturen in de hoop dat het microbiële testen doorstaat.

Echter, elk product dat niet door de microbiële test komt, moet worden hersteld, een proces dat negatief wordt ervaren door consumenten, die herstelde cannabis als inherent gebrekkig beschouwen. Sommige staten, zoals Pennsylvania, hebben deze herstelbenadering helemaal verboden vanwege de risico's die gepaard gaan met beschimmelde producten die onbedoeld op de markt komen. Als bloemen in Pennsylvania niet door de microbiële test komen, kunnen kwekers ervoor kiezen om ze opnieuw te laten testen zonder het te verhelpen. Als het opnieuw mislukt, moet de bloem worden weggegooid of, in specifieke omstandigheden, mag deze worden gebruikt om alleen actuele producten te maken.[1]

Sanering hoeft niet reactief te zijn

Om deze problemen te voorkomen, veranderen veel operators hun aanpak om te voldoen aan de regelgeving. In plaats van reactief mislukte bloemen te herstellen, nemen ze een oplossing voor microbiële contaminatiecontrole op in hun Standard Operating Procedures (SOP's) voor hun product opsturen voor testen. Deze proactieve aanpak is vergelijkbaar met de melkindustrie, die pasteuriseert alle melk voor de verkoop uit overvloedige voorzichtigheid. Voor cannabisexploitanten voorkomt deze strategie falende tests, vermindert de extra kosten van hertesten en zorgt ervoor dat een voorspelbaar, veilig product in de schappen komt.

Nu herplanning in de VS op komst is, is er nu een nog dwingender reden om proactief een microbiële controleoplossing te implementeren in plaats van te reageren met sanering. De FDA en USDA krijgen binnenkort toegang tot de medische marihuanaprogramma's van de staten, wat de industrie op zijn beurt een stap dichter bij het uiteindelijke federale toezicht op recreatieve cannabismarkten brengt.

De reactieve aanpak van naleving van regelgeving door middel van sanering staat haaks op de manier waarop de FDA en USDA momenteel fabrikanten reguleren en de veiligheid van de consument beschermen. Wanneer de federale overheid besluit om cannabis te reguleren, is het waarschijnlijk dat ze het zullen benaderen als elk ander landbouwproduct of medisch product en dat ze van kwekers zullen eisen dat ze hun bloemen behandelen tegen schimmel en ziekteverwekkers. voor het opsturen om te testen.

Als kwekers zich willen voorbereiden op de toekomst van de cannabismarkt, moeten ze hun aanpak van naleving van regelgeving aanpassen en een proactieve saneringsstrategie omarmen.

Oplossingen voor de bestrijding van microbiële verontreiniging

Er zijn verschillende oplossingen voor de bestrijding van microbiële besmetting beschikbaar voor cannabiskwekers, hoewel niet alle opties ideaal zijn als je bedenkt wat federaal toezicht inhoudt, inclusief etiketteringsvereisten en biologische certificering.

Met dit dreigende federale toezicht in gedachten, moeten microbiële controleoplossingen die ioniserende straling gebruiken om schimmels en pathogenen te behandelen, worden vermeden. Ioniserende straling kan de moleculaire structuur van de bloem veranderen, evenals het vocht- en terpeengehalte. Hierdoor kunnen producten die met ioniserende straling worden behandeld, onderworpen worden aan specifieke etiketteringsvereisten, zoals het toevoegen van Radura, het internationale symbool voor straling, aan hun verpakking.

Die moleculaire verandering betekent ook dat elk product dat met ioniserende straling is behandeld, niet in aanmerking komt voor de biologische status van het Amerikaanse ministerie van landbouw. een label dat beschikbaar zou kunnen worden voor cannabis zodra het opnieuw wordt ingedeeld in Lijst III.

Oplossingen voor microbiële bestrijding met ioniserende straling:

• Gammastraling
  • E-bundelstraling
  • Röntgenstraling

Oplossingen voor microbiële bestrijding met niet-ioniserende straling

Niet-ioniserende straling daarentegen, doet niet de moleculaire structuur van wat het behandelt veranderen, waardoor het de toonaangevende microbiële controleoplossing is voor cannabiskwekers. De meest direct beschikbare en betrouwbare niet-ioniserende oplossing voor cannabiskwekers is Radiofrequentie (RF).

RF wordt al tientallen jaren gebruikt voor de behandeling van noten en dadels en is al goedgekeurd door de federale autoriteiten voor biologische activiteiten van het Amerikaanse ministerie van Landbouw.

De voordelen van proactief omgaan met radiofrequentie

Een RF-microbiële controleoplossing in uw SOP's opnemen nu is de snelste en eenvoudigste manier om uw bedrijf efficiënt te runnen en u voor te bereiden op federale veranderingen.

De Ziel RFX En APEX 7 zijn de enige niet-ioniserende oplossingen in de industrie die een 99,9%-regelgevingsnalevingspercentage hebben. Operators die ze gebruiken, zijn op een paar manieren klaar voor succes:

• RF is al goedgekeurd voor biologische activiteiten van het USDA. Wanneer die certificering beschikbaar wordt voor de cannabisindustrie, komen kwekers die de machine gebruiken en voldoen aan de overige vereisten van het National Organic Program (NOP) in aanmerking voor het biologische label van het USDA.
  • De RF-technologie van Ziel is EU GMP-gevalideerd, een vereiste voor alle processors die hun product op de markt willen brengen in Europa. Bovendien stelt RF processors in staat om gemakkelijker verkopen in Duitsland, de grootste en snelst groeiende markt van Europa, die een restrictief beleid voert ten aanzien van het gebruik van ioniserende straling.
  • Zowel de Ziel RFX als de APEX 7 kunnen ter plaatse worden opgezet zonder dat er aanpassingen aan het gebouw nodig zijn en zijn binnen een week operationeel.
  • Beide machines kunnen 73 kilo aan rauwe cannabisbloemen per dienst van acht uur ontsmetten.
  • RF-technologie verandert de moleculaire structuur van de bloem niet, waardoor merken met een gezondheidsbewuste klantenkring hun consumenten een schoon product kunnen blijven bieden.

"We hebben al gezien dat kwekers in staten als New Mexico, waar de enige ziekteverwekker waarop getest wordt Aspergillus is, de Ziel RFX aan hun SOP's hebben toegevoegd om zich voor te bereiden op verandering op federaal en zelfs staatsniveau," merkte Arthur de Cordova, CEO en medeoprichter van Ziel, onlangs op. "Hetzelfde gebeurt in Mississippi, waar kwekers zich voorbereiden nu de staat stappen zet om hun testvereisten uit te breiden van alleen E-coli en Aspergillus naar een volledig panel, vergelijkbaar met dat van Colorado. Staatsprogramma's voeren veranderingen door nu de federale herplanning dichterbij komt."

Begin nu met voorbereiden

De cannabisindustrie verandert over de hele wereld. Standaardtestprocedures zijn de toekomst van de industrie, niet alleen op federaal niveau, maar ook op mondiaal niveau, aangezien de grensoverschrijdende handel toeneemt, vooral in heel Europa.

Operators moeten zich voorbereiden op een meer gereguleerde en gestandaardiseerde industrie als ze deze veranderingen willen overleven, en dat begint met het herformuleren van hun houding ten opzichte van sanering. Het gaat niet langer om het reactief doden van schimmels, maar om het proactief verzekeren dat uw product op de markt komt.

Om uw bedrijf toekomstbestendig te maken met de Ziel RFX of APEX 7, Neem vandaag nog contact op met Ziel.